Τα μπαζώματα του νέου Master Plan «πνίγουν» το λιμάνι – Λιγοστεύει ο πλεύσιμος χώρος, αυξάνονται οι κίνδυνοι ατυχημάτων!

Λιγοστεύει ο πλεύσιμος χώρος, αυξάνονται οι κίνδυνοι ατυχημάτων

Εν μέσω σοβαρών ενστάσεων επανέρχεται την Παρασκευή στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων το τροποποιημένο Master Plan. Στους 31 τόμους με τις χιλιάδες σελίδες, το Mall έχει αντικατασταθεί από Duty Free 22.000 τ.μ. δεκαπλάσιο, όπως λένε του Ελευθέριος Βενιζέλος, απουσιάζει το Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων ενώ περιλαμβάνονται, πέραν της προβλήτας κρουαζιέρας, κατασκευή 4ης προβλήτας στο Νέο Ικόνιο για κοντέινερ αλλά και προβλήτας για αυτοκίνητα. Εν ολίγοις, ένα σημαντικό κομμάτι θαλάσσιου χώρου πρόκειται να μπαζωθεί με αποτέλεσμα να συρρικνώνεται ο πλεύσιμος χώρος και η υπερσυγκέντρωση πλοίων να αυξάνει τον κίνδυνο για ατυχήματα και δυστυχήματα.

Όπως λέει, ο κος Σωτήρης Αλεξόπουλος, από τους Ενεργούς Πολίτες για την Πειραϊκή, η θαλάσσια Λιμενική Ζώνη του εμπορικού λιμένα του Πειραιά έχει πεπερασμένη φέρουσα ικανότητα διακίνησης πλοίων. Και το ερώτημα που απευθύνει είναι: «Έχει καταθέσει η Cosco, μελέτη για την επίδραση των νέων μπαζωμάτων στο Ικόνιο και στην Πειραϊκή πάνω στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας τόσο στην είσοδο του επιβατικού λιμανιού όσο και μέσα στον εμπορικό λιμένα, όπου και ο ευαίσθητος σταθμός ανεφοδιασμού των πλοίων με καύσιμα;».

Και το ερώτημα δεν είναι ρητορικό. Η Cosco οφείλει να απαντήσει μετά και από τη σύγκρουση ενός δεξαμενόπλοιου με πλοίο που μετέφερε κοντέινερ, στο Ικόνιο του Κερατσινίου, την περασμένη Παρασκευή. Από τη σύγκρουση, μάλιστα, τραυματίστηκε ένας ναυτικός ενώ στο δεξαμενόπλοιο  προκλήθηκε ελαφριά κλίση μετά από ρήγμα στις δεξαμενές έρματος.

enpeiraiei.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.