“Καθηλωμένο” το Μετρό στον Πειραιά: Μετατίθεται για το 2020 η παράδοση των τριών σταθμών

Δεν προχωρούν οι εργασίες σε Κορυδαλλό, Νίκαια και Αγία Βαρβάρα

“Καθηλωμένο” παραμένει το Μετρό στον Πειραιά με την λειτουργία των τριών σταθμών που ήταν προγραμματισμένη για φέτος των Ιούνιο, να μετατίθεται για το 2020.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, είχε δηλώσει πως οι τρεις πρώτοι σταθμοί, από το σύνολο των έξι της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά, θα δοθούν στην κυκλοφορία τον Ιούνιο του 2019. Κάτι τέτοιο όμως δεν πρόκειται να γίνει.

Πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητα αναφέρουν ότι το σενάριο του Ιουνίου έχει πλέον εγκαταλειφθεί οριστικά, δεδομένου ότι εκκρεμούν σημαντικές εργασίες στους σταθμούς της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας.

Οι ίδιες πληροφορίες επισημαίνουν πως το πιο πιθανό σενάριο είναι η παράδοση των σταθμών στο επιβατικό κοινό να μετατεθεί το 2020.

Επισημαίνεται ότι οι βασικές εκκρεμότητες οι οποίες καθιστούν αδύνατη τη λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών είναι οι εξής:

– Δεν έχει εγκατασταθεί ακόμα σύστημα τηλεδιοίκησης, δίχως το οποίο δεν μπορούν να γίνουν δοκιμαστικά δρομολόγια. Η καθυστέρηση στην εγκατάσταση του συστήματος με το ακρωνύμιο BACS (Building Automation Control System) οφείλεται σε δικαστική εμπλοκή.

– Δεν έχει εγκατασταθεί σύστημα (TETRA) για την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών και των ηλεκτροδηγών των συρμών.

– Δεν έχει γίνει καμία ενέργεια προκειμένου να εγκατασταθούν πύλες και αυτόματα μηχανήματα πώλησης εισιτηρίων (ΑΜΕΚ) στους σταθμούς, στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι πριν από μερικούς μήνες το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό αποφάσισε να αφαιρέσει από τον ισπανικό όμιλο INDRA την εγκατάσταση πυλών και ΑΜΕΚ στους έξι σταθμούς της επέκτασης προς τον Πειραιά και να αναθέσει το έργο στην Hellas Smart Ticket (HST), η οποία υλοποίησε το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Όμως η HST, μέτοχοι της οποίας είναι η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και ο κορεάτικος όμιλος LG, δεν έχει ενημερωθεί ακόμα για τις προθέσεις του ΟΑΣΑ και της Αττικό Μετρό σε ό,τι αφορά την εγκατάσταση πυλών και ΑΜΕΚ στους σταθμούς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η έλλειψη πυλών εισόδου – εξόδου στους σταθμούς δεν θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις καθώς είναι εφικτό να τοποθετηθούν μηχανήματα επικύρωσης εισιτηρίων, παρόμοια με εκείνα στα λεωφορεία.

Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει και σε ό,τι αφορά την εγκατάσταση ΑΜΕΚ. Τα αυτόματα μηχανήματα κατασκευάζονται στην Ιταλία και αποτελούν ειδική παραγγελία για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Το χρονικό διάστημα που απαιτείται από τότε που θα γίνει η παραγγελία τους μέχρι να έρθουν στην Ελλάδα ανέρχεται σε μήνες.

Πηγή: economistas.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.