«Προσωπική Συμφωνία»: Μια εκρηκτική παράσταση στο «Από Μηχανής Θέατρο»

«Προσωπική Συμφωνία»: Μια εκρηκτική παράσταση στο «Από Μηχανής Θέατρο»

Της Κατερίνας Φραγκουλάκη

Ποια η σχέση της πολιτικής με την τέχνη; Ποια η σχέση των σπουδαίων-κορυφαίων καλλιτεχνών με τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες και καταστάσεις που βιώνει η χώρα τους κατά την διάρκεια της ιστορίας, του χρόνου και των ετών. Ποιες μνήμες κρατούν οι άνθρωποι μεταπολεμικά; Ποιες εικόνες; Βρίσκουν φως, ανάσες και ελπίδα ύστερα από το σκοτάδι που βίωσαν; Την απόλυτη σιωπή και το φόβο. Τον τρόμο και τη βία.

Στο «Από Μηχανής Θέατρο», παρακολούθησα χθες την παράσταση «Προσωπική Συμφωνία» του Ρόναλντ Χάργουντ , μια παράσταση διδαχή, με δυνατά νοήματα. Μια παράσταση που οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών της σου κόβουν την ανάσα. Άλλωστε τι να πρωτοπει και τι να πρωτογράψει κανείς για τους ΜΟΝΑΔΙΚΟΥΣ μας Έλληνες ηθοποιούς: Νικήτα Τσακίρογλου και Χρήστο Βαλαβανίδη, που οι ερμηνείες τους γεμίζουν με δάκρυα τα μάτια μας- δάκρυα συγκίνησης. Ερμηνείες που ο θεατής, το θεατρόφιλο κοινό νιώθει τυχερό που είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει τους υπερταλαντούχους και γενναιόδωρους αυτούς ηθοποιούς επί σκηνής. Τις δυνατές αυτές ερμηνείες που εισβάλλουν στη σκέψη και κρατούν μια δυνατή θέση στη μνήμη μας αλλά και στην καρδιά μας. Εισπράττοντας φυσικά το ζεστό χειροκρότημα μας και την αγάπη μας.
Δυνατή η ερμηνεία του Αλέξανδρου Μπουρδούμη, που αποδεικνύει επί σκηνής το ταλέντο του.
Το ζεστό μας χειροκρότημα κέρδισαν οι: Άννα Ελεφάντη ως γραμματέας του ταγματάρχη αλλά και ο Παναγιώτης Γουρζουλίδης ως Υπολοχαγός Ντέιβιντ Γουίλς. Αλλά και η Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου ως Ταμάρα Ζαχς.
Μια ξεχωριστή νότα, χαράς, γεμίζοντας με χαμόγελα το πρόσωπό μας δίνει η παρουσία των: Κώστας Κουτρούλη, Φαντάρος και Δημήτρης Μπούρας. επίσης, Φαντάρος.

Στο τιμόνι της σκηνοθεσίας ο Δημήτρης Μυλωνάς, που με το μοναδικό ταλέντο μας προσφέρει μια παράσταση δυνατή, που θα θυμόμαστε για καιρό.

Στη Ναζιστική Γερμανία, ο Βίλχελμ Φουρτβένγλερ-Νικήτας Τσακίρογλου- θεωρείται ο σημαντικότερος Διευθυντής Ορχήστρας γι’ αυτό και χαίρει της εύνοιας του Αδόλφου Χίτλερ. Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, στο κατεχόμενο Βερολίνο, ο Φουρτβένγκλερ θα κατηγορηθεί για τη σχέση του με το Ναζιστικό καθεστώς και θα υποβληθεί σε ανάκριση από τους Αμερικανούς. Την ανάκριση του μαέστρου αναλαμβάνει ο ταγματάρχης Άρνολντ- Αλέξανδρος Μπουρδούμης- ο οποίος δείχνει αποφασισμένος να αποδείξει πως ο μουσικός υπήρξε στέλεχος των Ναζί κι εκμεταλλεύτηκε τα προνόμια που του προσέφερε το Κόμμα. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι μηδαμινά μόλο ταύτα, τα επιχειρήματα του Φουρτβένγκλερ σχετικά με τη «διατήρηση της Γερμανικής μουσικής παράδοσης και των υψηλών αξιών», συγκρούονται με τις ανεξίτηλες μνήμες του Ταγματάρχη από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τους αμέτρητους νεκρούς. O μάρτυρας που θα αλλάξει την τροπή της ανάκρισης είναι ο- Ρόντε-,Χρήστος Βαλαβανίδης δεύτερο βιολί της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, ο οποίος με αντάλλαγμα την προσωπική του απαλλαγή, προδίδει κρυφές πτυχές του μαέστρου.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.