Καταγγελία – ΟΛΠ: Η κυβέρνηση απορρίπτει μεγάλες επενδύσεις στο λιμάνι

Απογοήτευση στους Κινέζους – Τι καταγγέλλει η διοίκηση του Οργανισμού

Στην καταγγελία πως η κυβέρνηση απορρίπτει ένα μεγάλο μέρος του επενδυτικού σχεδίου για το λιμάνι του Πειραιά, προχώρησε ο Κινεζικός όμιλος Cosco που έχει τον έλεγχο του ΟΛΠ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΛΠ, πρόκειται για πρόσθετες επενδύσεις, πέραν αυτών που είναι υποχρεωμένος να πραγματοποιήσει ο κινεζικός όμιλος στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης, συνολικού ύψους άνω των 300 εκατ. ευρώ και οι οποίες δεν έλαβαν το πράσινο φως από την κυβέρνηση προκαλώντας την απογοήτευση του κινεζικού ομίλου.

Όπως επισημαίνουν στελέχη του ΟΛΠ οι πρόσθετες αυτές επενδύσεις θα οδηγούσαν σε διπλασιασμό των θέσεων εργασίας.

Πλέον η διοίκηση του ΟΛΠ στρέφει την προσοχή της, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) στις 10 Μαρτίου καθώς θα υποβάλει εκ νέου τα επιχειρήματά της προκειμένου να εγκριθούν επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που περιλαμβάνονται στο master plan για το λιμάνι του Πειραιά.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι αναφερόμενος στο θέμα κατά την ομιλία του στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Άγγελος Καρακώστας, δεν έκρυψε την ανησυχία του για την απόρριψη μέρους του επενδυτικού σχεδίου για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ενώ πρόσθεσε πως ο μεγαλομέτοχος του Οργανισμού, ο κινεζικός όμιλος Cosco Shipping, δεν έχει αποφασίσει ακόμα τι θα πράξει.

Ειδικότερα η ΕΣΑΛ, στην οποία συμμετέχουν στελέχη αρκετών υπουργείων (Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος, Οικονομικών, Οικονομίας, Υποδομών και Πολιτισμού), ενέκρινε υπό όρους το πρόγραμμα υποχρεωτικών επενδύσεων του ΟΛΠ, ύψους 294 εκατομμυρίων ευρώ.

Όμως στην ίδια συνεδρίαση, η επιτροπή απέρριψε πρόσθετες επενδύσεις που προγραμματίζει ο ΟΛΠ, όπως την κατασκευή κέντρου logistics 80.000 τμ, την κατασκευή 2 πενταόροφων κτηρίων στάθμευσης συνολικής έκτασης 150.000 τμ και την κατασκευή εμπορικού κέντρου.

Παράλληλα άλλες επενδύσεις, οι οποίες θεωρούνται αναγκαίες από τον ΟΛΠ, όπως η κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας στη νότια ζώνη του λιμανιού και η ανέγερση ξενοδοχείου 5 αστέρων θα πρέπει να εξεταστεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), προκειμένου να υπάρξει σχετική γνωμοδότηση. Οι πρόσθετες επενδύσεις ανέρχονται σε 318 εκατομμύρια ευρώ.

Ο κ. Καρακώστας τόνισε πως οι επενδύσεις που προβλέπονται στο master plan του οργανισμού συνδέονται μεταξύ τους και θα οδηγήσουν σε διπλασιασμό των θέσεων εργασίας. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η κατασκευή 4 ξενοδοχείων για να εξυπηρετούν τους επιβάτες της κρουαζιέρας. Τα ξενοδοχεία συνδέονται επίσης με το σταθμό επιβατών και το εμπορικό κέντρο ώστε οι τουρίστες να αφήνουν χρήματα στη χώρα μας.

Σε ερώτηση για την αντίδραση των μετόχων, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ ανέφερε πως «οι μέτοχοί μας διερωτώνται εάν οι πρόσφατες αποφάσεις της ΕΣΑΛ είναι νόμιμες».

Όμως επίθεση στην κυβέρνηση με αφορμή τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά εξαπέλυσε και ο τομεάρχης υποδομών της ΝΔ, Κώστας Καραμανλής. Ο κ. Καραμανλής, ο οποίος συμμετείχε στο ίδιο πάνελ με τον κ. Καρακώστα, τόνισε πως «υπάρχει κίνδυνος να πετάξουμε μία επένδυση 500 εκατομμυρίων ευρώ».

Όπως τόνισε ο βουλευτής της ΝΔ, κακώς η ΕΣΑΛ ζητά γνωμοδότηση από το ΚΑΣ για ορισμένες από τις επενδύσεις, καθώς ο νόμος για τον ΟΛΠ δεν προβλέπει γνωμοδότηση του  Συμβουλίου για το master plan.

Να σημειωθεί ότι την τελευταία δεκαετία, η Cosco Shipping έχει επενδύσει 580 εκατομμύρια ευρώ σε υποδομές, εξοπλισμό και αντάλλαγμα παραχώρησης, το οποίο ανέρχεται σήμερα σε περίπου 25% του συνολικού τζίρου της εταιρείας «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.», θυγατρικής του κινεζικού ομίλου.

Ταυτόχρονα το λιμάνι του Πειραιά έχει σημειώσει ραγδαία άνοδο στην παγκόσμια κατάταξη, δεδομένου πως τώρα βρίσκεται στην 36η θέση από την 93η το 2008. Το 2019 η διακίνηση containers θα ξεπεράσει τα 5 εκατομμύρια και ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου.

Έντονη ανησυχία για τις εξελίξεις που αφορούν στο επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ, εξέφρασε με τη σειρά του και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης.

Ειδικότερα ο κ. Θεοφάνης έκανε λόγο για καθυστερήσεις στη διαδικασία αδειοδότησης, για την υλοποίηση επενδύσεων ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες προβλέπονται για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης τα επόμενα 7 έτη. Πρόσθεσε πως βασική προτεραιότητα των επενδυτών που έχουν αναλάβει τον ΟΛΘ είναι η επέκταση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.

Υψίστης σημασίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ, είναι και η υλοποίηση έργων για να συνδεθεί το λιμάνι με το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο. Σε διαφορετική περίπτωση η απόδοση των επενδύσεων που θα γίνουν τα επόμενα χρόνια θα είναι χαμηλότερη.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.